The Long Dark, tussenversie 1.36


Luciën

Recommended Posts

Waarde overlevers,

Zojuist is een verbeterde versie vrijgegeven van The Long Dark. De nieuwe versie, v1.36 [39433] is vrijgegeven om een aantal problemen te verhelpen die kwamen bovendrijven nadat we eerder dit jaar de grootscheepse herziening met als titel Wakend Vuur ("Vigilant Flame")  hebben uitgebracht. Ook proberen we hiermee vooruit te lopen op de aanstaande uitgave van een fysieke versie van ons spel voor Xbox en PS4.

Hieronder kun je de volledige lijst met wijzigingen lezen, zoals doorgevoerd in deze verbeterde versie.

LIJST VAN WIJZIGINGEN v1.36 [39433]

UITGELICHTE CORRECTIES

*[OVERAL] Voortaan volgt er een waarschuwing om te voorkomen dat speler per ongeluk rauw vlees of rauwe vis eten wanneer zij dit selecteren uit het Cirkelmenu. 
*[OVERAL] Alle variabelen voor voedselbereiding zijn opnieuw doorgelicht. Bereidingstijden zijn beter afgestemd (ofschoon niet identiek) ten opzichte van de waarden die golden vóór de versie Wakend Vuur is uitgebracht. Daarbij is nog altijd rekening gehouden met de beoogde voordelen van onversneld koken en het gebruik van meerdere kookpunten.
*[OVERAL] Probleem verholpen waarbij spelers vast kwamen te zitten in de kom op de eerste verdieping van het Kampkantoor

SPEELWIJZE

*[OVERLEVINGSMODUS] Reparatie uitgevoerd aan gebufferd geheugen waar het niet mogelijk was deze te bekijken.
*[WINTERSTILTE] Er is een nieuwe speluitleg toegevoegd waarbij het braden van vlees is behandeld om de eigenschappen van rauw en gegaard vlees in het spel uit te leggen.
*[WINTERSTILTE] Het verwijderen van de metaalscherf aan het begin van aflevering 1 gebeurt nu automatisch.
*[OVERAL] Reparatie uitgevoerd aan een aantal gevallen waarin het wild geen gebruik maakte van optimale paden wanneer ze zich door de wereld verplaatsen.
*[OVERAL] Reparatie uitgevoerd aan het niet kunnen opstaan uit gehurkte positie wanneer de speler zich in een tunnel of grot bevindt.
*[OVERAL] Probleem verholpen waar verwonde beren weer heelden zodra spelers een gebouw betraden of ervoor kozen tijd te overbruggen.
*[OVERAL] Probleem verholpen waarbij spelers niet konden kiezen hun rijd te overbruggen wanneer zij bedorven vlees braadden.
*[OVERAL] Reparatie uitgevoerd aan de situatie waarbij een bijl meteen kapot ging zodra men een tafel met een kampvuur erop aan stukken hakte. 
*[OVERAL] Het bovenste vak voor Dranken in het Cirkelmenu is niet langer voorbestemd voor Water.
*[OVERAL] Tijdens een strubbeling laat de speler niet langer diens laatste braadpan vallen.
*[OVERAL] Precisering van de productietijd wanneer er minder dan 2 uur resteren voor een object gereedkomt.
*[OVERAL] Reparatie uitgevoerd aan de situatie waarin de status van smeltende sneeuw niet overging naar het kookstadium op het moment dat een speler de regio verliet.
*[OVERAL] Reparatie uitgevoerd aan de situatie waarbij niet-drinkbaar water niet verder kookte zodra het vuur de potkachel of het fornuis opnieuw ontstoken werd.
*[OVERAL] Verkeerd ingesteld camerastandpunt tijdens het uitbenen of stropen van een Eland verholpen.
*[OVERAL] Probleem verholpen waarbij de hoeveelheid water in het Cirkelmenu niet overeenstemde met de weergegeven hoeveelheid in de bepakking.
*[OVERAL] Probleem verholpen dat ertoe leidde dat spelers in bepaalde situaties het Vissen niet konden onderbreken.
*[OVERAL] Probleem verholpen waarbij het doorscrollen van Notities in Onderzoeksmodus niet mogelijk was.
*[OVERAL] Probleem verholpen waarbij de zoomfunctie ontbrak bij de Landkaart bij gebruik van de Steam Controller.
*[OVERAL] Probleem verholpen dat inconsistentie veroorzaakte voor wat betreft de mogelijke activiteiten tijdens een verblijf in een sneeuwschuilplaats.
*[OVERAL] Probleem verholpen waarbij het onmogelijk was water achter te laten in grotten.
*[OVERAL] De ruimte rondom neergelegde voorwerpen aangepast zodat spelers ze dichter tegen elkaar kunnen aanleggen.


VORMGEVING

*[OVERAL] Talrijke verbeteringen aan de spelomgeving.
*[OVERAL] Veel locaties aangepast waar spelers mogelijk vast kwamen te zitten in de speelwereld.
*[OVERAL] Ontbrekende textuur aangebracht op het visgerei.
*[OVERLEVINGSMODUS] Grafische missers verholpen in de ijsgrot van Stille Riviervallei.

AUDIO

*[OVERAL] Probleem verholpen waarbij geluid niet correct in- of wegdraaide bij het vertonen van laadschermen.
*[OVERAL] Ontbrekende geluidseffecten teruggezet voor situaties waarin een speler zijn of haar enkel verstuikt.
*[OVERAL] Probleem verholpen waar bij het raken van sommige bomen met een pijl het geluid van een eland werd afgedraaid.
*[OVERAL] Probleem verholpen waarbij het geluid van wilde dieren werd afgespeeld zodra een speler een gebouw verliet.

### Einde van de uitgave-opmerkingen ###

 
Link to comment
Share on other sites

Precies, hoe meer zielen des te meer vreugd. Ik denk dat veel mensen de internationale fora niet weten te vinden. Aangezien geheel onderaan staan. Qua activiteit aldaar op zich te rechtvaardigen, maar wel jammer. Dus probeer ik zo wat aandacht te vestigen. Lijkt mij leuk!

Link to comment
Share on other sites

Ik wacht trouwens zelf nog met deze update, aangezien ik begrijp dat er een probleem is opgetreden met laden en kastdeuren (en de inhoud ervan) die plotseling verdwenen zijn. Of in ieder geval verplaatst naar een parallel universum. Er komt een nieuwe herstelversie aan, waarin dit gefikst wordt. Dus ik wacht nog effe.

Die luxe heb je volgens mij alleen als je het spel bij Good Old Games hebt gekocht, daar is bijwerken naar de nieuwste versie nog een eigen keuze. Omdat je het bestand eerst moet inslaan op je eigen PC. Wel zo handig!

Link to comment
Share on other sites

Klopt zit inderdaad een bug in. Nu zit alles in een parallel universum inderdaad. xD

Ik heb mijn versie van het spel ook op GOG, ben blij dat ik als backer de optie heb gekregen hem daar naar over te zetten.
Zelf downloaden hoeft niet per ce trouwens hoor, GOG heeft net als Steam een launcher (GOG Galaxy) die automatisch updates e.d. voor je kan doen. Bij mij staan de updates op handmatig overigens.
En je kan een paar versies terug inderdaad, das wel erg fijn. Ik heb een voorbeeld bijgesloten hieronder, erg handig. :D

Wat ook erg fijn is is dat GOG zelf er 24 uur over doet voor de update uit komt. Waarom is dat fijn denk je? Nou omdat ze eerst zelf de update testen of er geen problemen mee zijn. In dit geval is 1.36 gewoon niet uitgekomen, ik gok vanwege de problemen die je eerder noemde.

GOG-Galaxy-TLD-1.35.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oh wacht, dan is dat GOG Galaxy toch handiger dan ik dacht. Ik kan het zelf niet echt fatsoenlijk draaien onder Linux, of ik zou Windows moeten emuleren. Ik heb het niet geprobeerd, maar ik zeg nooit nooit. The Long Dark heeft gewoon een linuxversie, dus dan is de noodzaak niet zo hoog.

Voor wat betreft het later ontvangen van de nieuwste versie: dat is inderdaad een mooie bijkomstigheid. Al weet ik wel dat ik tijden dagelijks naging of op ze op Gog al de nieuwe versie hadden gepubliceerd. Van dat dagelijks moeten inloggen heb jij dan weer minder last.

Ik heb trouwens later wel als een soort steunbetuiging later nog de steamversie gekocht voor een paar euro's. Het viel me op dat bij het spelen in Steam gebruik gemaakt wordt van de opgeslagen avonturen in de gog-versie en vice versa.  Dat was eigenlijk wel sjiek.

Link to comment
Share on other sites

Ah ja ik vergeet even dat niet alle platformen ondersteunt worden voor Galaxy. Ik gebruik zelf wel Linux en Mac maar niet voor games haha.
Overigens download ik sowieso de installers ook zodat ik ook zonder Galaxy het spoel kan installeren.

Dat lange wachten bij GOG ken ik wel, ben daar ook op de forums mee bezig geweest. Gelukkig is Hinterland sinds dit jaar GOG veel meer tijd gaan geven, al is het alleen maar in de communicatie. Dat vind ik echt een verbetering.

Ik had met de beta van het spel de Steam versie. Zodra de GOG versie kwam heb ik mijn Steam sleutel naar een GOG sleutel omgezet omdat ik anti-DRM ben.
Ik mis de beta wel trouwens, jammer dat die versies nooit op GOG hebben gestaan. Vond spel toen veel leuker wat de wolven betreft. :(

Link to comment
Share on other sites

Je bedoelt dat ze in hun dienstmededelingen ook rekening zijn gaan houden met spelers die het spel via GoG betrekken? Want dat is inderdaad nu iets helderder, hoewel het nog steeds niet aangeven wordt zodra deze op GoG staat.

Sinds wanneer speel je via GoG? Misschien heb ik nog wel een oude versie staan, mocht je nostalgisch worden.  Al zou ik eigenlijk niet meer terug willen gaan naar een wereld waar je als aan de grond genageld naar het vuur staart tot je soep is opgewarmd. Of het sneeuw smelt....

Om maar wat te noemen. Ik heb zelf nooit gehad dat je niet zelf naar buiten moest om hout te sprokkelen. Dat was in het begin ook nog zo, toch? Hout sprokkelen maakt het op de lange termijn in het spel wellicht nou net nog weer leuk :)

Om weer terug te keren naar mijn eerste opmerking: bedoel je dat ze Hinterland vaker kond doet van nieuwe uitgaven via GoG?

Link to comment
Share on other sites

Ja klopt kan idd nog veel beter, maar t dood zwijgen is over dat bedoelde ik meer. Ik herinner me nog dat GOG nooit genoemd werd, nu is t nog weinig maar tis al een stuk beter.

Ik speel op GOG sinds ie daar uit is, daarvoor had ik een Steam versie. Versie 0.302 dus.
Deze versies heb ik heb ik als installers:
TLD_GOG-versions.png.5d62a70f16e7f2f406edf44de7a25139.png

Maar wat ik het meeste is is de wolven van de versie die hier nog voor zitten. Versie 0.118 bijvoorbeeld, 4 jaar geleden, daarin zaten veel menden wolven en ze vielen ook veel minder vaak aan. Maar als ze aanvielen dan was je ook 2/3 van je gezondheid kwijt. Omdat ze niet zo snel aanvielen was het spel veel rustiger voor mijn gevoel.
Met aangepaste modus in het huidige spel lukt het nog steeds niet om dat mogelijk te maken helaas. :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.